Handelsbetingelser
Leverings- og betalingsinformation
Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra NordlyLiving.dk
NordlyLiving
CVR 33953291
Kirkevej 15
5464 Brenderup
kundeservice@nordlyliving.dk
Betaling
Når du bestiller en vare på NordlyLiving.dk, vil du straks modtage en ordrebekræftelse på mail. Herefter vil din ordre blive pakket og afsendt fra lageret. Har du bestilt en bestillingsvare, vil disse blive afsendt, så snart de er på lager. Beløbet trækkes først fra din konto, når varen bliver afsendt.
Du kan betale med følgende betalingskort på NordlyLiving.dk:


Vi tager ikke kortgebyrer. Dine kontooplysninger, som bliver indsamlet ved køb af varer, sendes direkte og sikkert til PBS via krypteringsformen (SSL), som kun er forbeholdt dig og PBS. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se eller gemme dine personlige oplysninger.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort eller Mobilepay, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Betaling via ViaBill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere: www.viabill.com
Betaling via Anyday
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper.
Levering til Danmark
Egne lagervarer sendes inden for 1-5 hverdage. Bemærk at leveringstid på den enkelte vare og Brand er gældende. Leveringstiden vil altså fremgå på varen.
(Forventet levering vil være 2-7 dage, afhængigt af om varen leveres med fragtmand eller GLS) Hvis varen ikke er på lager bliver du kontaktet hurtigst muligt med leveringstiden.
Vi sender til brofaste øer i Danmark med gratis fragt på alle ordrer over 499.-
Levering til Bornholm og andre øer, vil du selv skulle betale for fragten med fragtmand. Det vil sige alle større varer som ikke kan sendes med GLS.
Bestillingen vil blive leveret til kantsten til den leveringsadresse, som der er angivet ved bestillingen eller til nærmeste pakkeshop.
Dine varer sendes med BFT, Danske Fragtmænd eller GLS.
Bemærk: Giver du fuldmagt til, at pakken må stilles, er det på eget ansvar. Alle varer der sendes med fragtmand ville blive stillet ved kantsten, medmindre du har tilkøbt indbæring.
Vores fragtpriser i Danmark:
|
0-1 kg | 1-5 kg | 5-10 kg | 10-15 kg | 15-20 kg | 20-25 kg | 25-30 kg | Køb over 499 DKK |
GLS Pakkeshop |
37,5 DKK |
40 DKK |
45 DKK |
56 DKK |
69 DKK |
- |
- |
Gratis |
GLS Privatomdeling | 56 DKK | 59 DKK | 64 DKK | 75 DKK | 87,50 DKK | 137,50 DKK | 162,50 DKK | - |
Fragtmand: Til kantsten (standard) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Gratis |
GLS leveringer
Alle pakker med en vægt under 25 kg, maximal længde 200 cm eller max omkreds 300 cm sendes med GLS.
Produktinformation
Varens særlige egenskaber oplyses på NordlyLiving.dk.
Besvarelse af supplerende oplysninger eller spørgsmål i forlængelse af de eksisterende oplysninger, kan opnås på denne mailadresse til NordlyLiving.dk via kundeservice@nordlyliving.dk, såfremt du ønsker det.
Priser
Ændringer i pris kan forekomme, alt efter dit bestillingstidspunkt. Dette skyldes, at priserne er dagspriser og ofte ændres løbende. Din bestilling på NordlyLiving er accepteret, når du modtager din ordrebekræftelse. Du vil blive faktureret den pris, der er gældende på bestillingsdatoen. Alle priser er vist inkl. Moms.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse
Risikoen ved at bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, overgår først til køber, når varen befinder sig i købers varetægt.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
NordlyLiving.dk bringer relevante informationer om andre hjemmesider til dig igennem links.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem køber og NordlyLiving.dk varerne opfylder således købers forventninger, såfremt de svarer til NordlyLiving egen beskrivelse.
Køber opnår kun de garantier på bestilte varer, som producenten udsteder over for køber NordlyLiving.dk afgiver ikke selvstændig garanti.
NordlyLiving.dk er ansvarlig i henhold til dansk rets ufravigelige regler.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@nordlyliving.dk, eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a. for møbler
Udgifterne til returnering af disse varer forventes ved store møbler højst at komme til at koste 1000,-.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Kirkevej 15, 5464 Brenderup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Skriv til kundeservice@nordlyliving.dk for denne løsning.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden, du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Kunden kan udøve sin reklamationsret ved at sende en e-mail til kundeservice@nordlyliving.dk
I forbindelse med reklamationen skal kunden oplyse NordlyLiving, om hvori fejlen eller manglen består, ligesom kunden skal oplyse relevant fakturanummer. Kunden opfordres til at give en detaljeret redegørelse for fejlen eller manglen for at sikre en effektiv afhjælpningsproces.
Varen sendes til:
Kirkevej 15, 5464 Brenderup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos NordlyLiving og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på NordlyLiving.dk er Nordlyliving
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne ikke er nøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@nordlyliving.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på
kundeservice@nordlyliving.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Standard fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
NordlyLiving.dk
Kirkevej 15, 5464 Brenderup
kundeservice@nordlyliving.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_______________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________
Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn:
______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse:
___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.02.2023
-
BePureHome
BePureHome BePureHome er kendt for deres unikke og autentiske stil, der kombinerer...
-
Bloomingville
Bloomingville Bloomingville skaber smukke designs, møbler og boligtilbehør til de meget stilbevidste...
-
Bloomingville MINI
Bloomingville MINI Bloomingville MINI åbner op for et interiørunivers for børn, hvor...
-
Broste Copenhagen
Broste Copenhagen Hos Nordly Living finder du altid de nyeste varer fra Broste...
-
Cam Cam copenhagen
Cam Cam copenhagen Cam Cam Copenhagen er skabt ud fra den tro,...
-
Chic Antique
Chic Antique Chic Antique startede i 2005 og blev stiftet af Bente...
-
Cozy Living Copenhagen
Cozy Living Cozy Living er et relativt nyt interiørbrand i Danmark, men...
-
Creative Collection
Creative Collection Nyd den autentiske livsstil med de unikke styles fra Creative...
-
Design for The People
Design for The People Alle DFTP design er skabt af danske designere....
-
Dyberg larsen
Dyberg Larsen Dyberg Larsen er et dansk lampebrand, der blev grundlagt i...
-
House Doctor
House Doctor House Doctor skaber smukke designs, møbler og boligtilbehør til de...
-
House Nordic
House Nordic House Nordic er en dansk møbelgrossist med stor passion for...
-
House of Sander
House of Sander House of Sander er en dansk familieejet virksomhed, som...
-
Kristina Dam Studio
Kristina Dam Studio Skal man beskrive Kristina Dam Studio med tre ord,...
-
Lexpo Living
Lexpo Living Lexpo Living har et årelangt branchekendskab og et fintmasket netværk...
-
Loto Living
Loto Living Loto Living skaber moderne møbler med slanke, rene linjer i et elegant og...
-
Margit Brandt
Margit Brandt Margit Brandt er kendt og elsket for sine designs siden...
-
Nicolas Vahe
Nicolas Vahé Enkel madlavning med gode smage.Nicolas Vahé har en no-nonsense tilgang...
-
OYOY Living Design
OYOY Living Design OYOY er mere end blot et designbrand. OYOY er for...
-
Present Time
Present Time Present Times mission er at give dit interiør en personlig...
-
Rowico Home
Rowico Home Rowico Home har et stort sortiment af smukke træmøbler, som gør...
-
Rezas Oriental and Modern Rugs
Rezas Oriental & Modern Rugs Rezas Oriental & Modern Rugs er et...
-
Trademark Living
Trademark Living Trademark Living blev i 2006 startet med ideen om at...
-
Unique Furniture
Unique Furniture Unique Furniture designer, producerer og distribuerer møbler til en bred...
-
Venture Design
Venture Design Svenske Venture Design blev skabt i 2014 og har siden deres...
-
WOOOD Exclusive
WOOOD Exclusive Denne nye kollektion har bare lidt mere mod og er...