Handelsbetingelser

Leverings- og betalingsinformation

Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra Nordlyliving.dk

 

Nordly Living

En del af Bolighuset Werenberg A/S

CVR 33953291

Kirkevej 15

5464 Brenderup

kundeservice@nordlyliving.dk 

 

Betaling

Når du bestiller en vare på NordlyLiving.dk, vil du straks modtage en ordrebekræftelse på mail. Herefter vil din ordre blive pakket og afsendt fra lageret. Har du bestilt en bestillingsvare, vil disse blive afsendt, så snart de er på lager. Beløbet trækkes først fra din konto, når varen bliver afsendt.

Du kan betale med følgende betalingskort på Nordlyliving.dk:

 
 

Vi tager ikke kortgebyrer. Dine kontooplysninger, som bliver indsamlet ved køb af varer, sendes direkte og sikkert til PBS via krypteringsformen (SSL), som kun er forbeholdt dig og PBS. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se eller gemme dine personlige oplysninger. 

 Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

Reservation af beløb

 Betaler du med et internationalt betalingskort eller Mobilepay, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil: 

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller 

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

 

Betaling via ViaBill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere: www.viabill.com

  

Betaling via Anyday

Har du en konto hos Anyday, kan du nu benytte dig af deres delbetalingsløsning i vores checkout.

Med Anyday får du mulighed for at dele en betaling i mindre bidder og afdrage over fire måneder. Nul renter, nul gebyrer, så længe du betaler til tiden.

Anyday kræver, at du ved checkout betaler minimum 25% af din ordretotal, men hvorvidt du betaler mere – det er helt op til dig. Du skal handle for mindst 300 kr. for at kunne betale med Anyday.

Gavekort kan ikke betales med Anyday.

Læs mere om Anyday på deres website. Her kan du lære mere om deres vilkår og betingelser eller finde 4 gode grunde til at handle med Anyday.

  

Levering til Danmark

Egne lagervarer sendes inden for 1-5 hverdage. Bemærk at leveringstid på den enkelte vare og Brand er gældende. Leveringstiden vil altså fremgå på varen.
(Forventet levering vil være 2-7 dage, afhængigt af om varen leveres med fragtmand eller GLS) Hvis varen ikke er på lager bliver du kontaktet hurtigst muligt med leveringstiden.
Vi sender til brofaste øer i Danmark med gratis fragt på alle ordrer over 4999.-
Levering til Bornholm og andre øer, vil du selv skulle betale for fragten med fragtmand. Det vil sige alle større varer som ikke kan sendes med GLS.

Bestillingen vil blive leveret til kantsten til den leveringsadresse, som der er angivet ved bestillingen eller til nærmeste pakkeshop.
Dine varer sendes med BFT, Danske Fragtmænd eller GLS.

Bemærk: Giver du fuldmagt til, at pakken må stilles, er det på eget ansvar. Alle varer der sendes med fragtmand ville blive stillet ved kantsten, medmindre du har tilkøbt indbæring. 
 

Vores fragtpriser i Danmark:

1-20 kg. 21-30 kg. Over 30 kg. Køb over 999 kr.
GLS Pakkeshop 45 kr. - - Gratis
GLS Privatomdeling 69 kr. 69 kr. - 69 kr.
GLS Erhverv 69 kr. 69 kr. - 69 kr.
Fragtmand: Til kantsten (standard)   -  -  Gratis  Gratis
Fragtmand: Aftenlevering hverdag kl. 17-21 499 kr. 499 kr. 499 kr. 499 kr.
Fragtmand: Tidsbestemt levering hverdage kl. 08-21 499 kr. 499 kr. 499 kr. 499 kr.
Fragtmand: Til erhverv hverdage kl. 08-16 499 kr. 499 kr. 499 kr. 499 kr.
Fragtmand: Indbæring hverdage kl. 8-16 1499 kr. 1499 kr. 1499 kr. 1499 kr.

   


GLS leveringer

Alle pakker med en vægt under 25 kg, med en maximal længde på 200 cm eller max omkreds på 300 cm sendes med GLS.
 

Produktinformation

Varens særlige egenskaber oplyses på NordlyLiving.dk

Besvarelse af supplerende oplysninger eller spørgsmål i forlængelse af de eksisterende oplysninger, kan opnås på denne mailadresse til NordlyLiving.dk via kundeservice@nordlyliving.dk, såfremt du ønsker det.

 

Priser

Ændringer i pris kan forekomme, alt efter dit bestillingstidspunkt. Dette skyldes, at priserne er dagspriser og ofte ændres løbende. Du vil blive faktureret den pris, der er gældende på bestillingsdatoen. Alle priser er vist inkl. Moms.

 

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.  

  

Risikoen for hændelig undergang eller forringelse

Risikoen ved at bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, overgår først til køber, når varen befinder sig i købers varetægt.

  

Ansvarsfraskrivelse og garanti

NordlyLiving.dk bringer relevante informationer om andre hjemmesider til dig igennem links. 

Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem køber og NordlyLiving.dk varerne opfylder således købers forventninger, såfremt de svarer til NordlyLiving egen beskrivelse.

Køber opnår kun de garantier på bestilte varer, som producenten udsteder over for køber NordlyLiving.dk afgiver ikke selvstændig garanti.

NordlyLiving.dk er ansvarlig i henhold til dansk rets ufravigelige regler. 

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@nordlyliving.dk, eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Annullering

Annullering af en ordre foretaget på nordlyliving.dk, kan kun ske skriftligt ved at sende en mail til kundeservice@nordlyliving.dk med angivelse af dit ordrenummer og årsag til annullering. Din annullering er først registreret når vores kundeservice har bekræftet modtagelsen.
Ved annullering af købet, vil vi gøre vores bedste for at nå at forhindre at varen sendes, så du ikke får unødvendige udgifter til returforsendelsen. Fra det tidspunkt, hvor ordren er sendt til pakning på lageret, er det dog desværre ikke muligt at stoppe forsendelsen.
Skulle din bestilling, mod forventning, indeholde forkerte eller åbenlyse fejl i fx i prisangivelsen eller specifikationer mv., så forbeholder vi os retten til at annullere ordren.

 


Forgæves levering

Hvis vores fragtfirma har været på adressen uden af træffe nogen, skal man som kunde selv betale for en genkørsel. En genkørsel koster 350 kr. 
Ønsker man ikke at modtage pakken og returnere/annullere sin ordre, som er forsøgt leveret, vil vi opkræve de reelle omkostninger, der er forbundet hermed.

 Pakker leveret til pakkeshop som ikke afhentes i tide, bliver sendt retur til Nordly Living. I dette tilfælde pålægges der et omkostningsgebyr på 69,- som kunden betaler. 

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a. for møbler.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes ved store møbler højst at komme til at koste 1000,-.

Returportalen findes her - klik på link

 

Ingen fortrydelsesret 

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Kirkevej 15, 5464 Brenderup

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Skriv til kundeservice@nordlyliving.dk for denne løsning.
 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden, du sender varen. 

 Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 Kunden kan udøve sin reklamationsret ved at sende en e-mail til kundeservice@nordlyliving.dk

 I forbindelse med reklamationen skal kunden oplyse NordlyLiving, om hvori fejlen eller manglen består, ligesom kunden skal oplyse relevant fakturanummer. Kunden opfordres til at give en detaljeret redegørelse for fejlen eller manglen for at sikre en effektiv afhjælpningsproces.

Varen sendes til:

Kirkevej 15, 5464 Brenderup

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.  

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos NordlyLiving og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på NordlyLiving.dk er Nordlyliving

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne ikke er nøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:  kundeservice@nordlyliving.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kundeservice@nordlyliving.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

  
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr    

 

Standard fortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

NordlyLiving.dk

Kirkevej 15, 5464 Brenderup

kundeservice@nordlyliving.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_______________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn:

______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: 

___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________  

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29.02.2024